Dzisiaj mijałby 10 dzień bez postu, ale to nie dlatego, że porzuciłem projekt… Wręcz przeciwnie. Ostatnie zmiany kosztowały mnie ogrom czasu. Jestem super kontent ze zmian i nowości, które udało mi się wprowadzić do projektu. Poniżej lista ważniejszych zmian:

Alpha 0.8 -> Alpha 0.9

  • Pewna Egzekucja (jeden z wariantów questu) -> która wykorzystuje upływ czasu – kontynuacja i rozwijanie eventu + pogłębienie immersji! (Tutaj jeszcze jest dużo do zrobienia).
  • Od teraz idąc przy rzece, słyszymy ją. Będąc przy morzu, słyszymy je.
  • System dnia i nocy, został już zainstalowany niemal wszędzie i działa, na tyle na ile umiałem go zrobić by nie był skomplikowany przy manipulacji czasem no i był łatwy w konfiguracji i w spajaniu z questami.
  • Indywidualny tryb dnia i nocy dla Mroźnego Szczytu -> tutaj ze względu na specyfikę obszaru.
  • Dodano nową walutę: korony oraz cały system z nią związany.
  • Dodano nowy system generowania walk. Nie będzie już typowego „encountera”, który zlicza ilość wykonanych kroków i na tej podstawie wyrzuca nam przeciwników przed nos. Od teraz przeciwnicy są widoczni na mapie jako symboliczne pionki. Są podpisane. Ilość i siła przeciwników uzależniona jest od ilości bohaterów w drużynie oraz ich poziomu. Jeśli gracz znajdzie się w zasięgu wzroku potwora lepiej niech spiernicza. Gracz może zaskoczyć przeciwnika zachodząc go od tyłu, ale przeciwnik również ma szansę zaskoczyć gracza!
  • Moby pojawiają się zależnie od pory dnia.
  • Dodano nowe mikstury (tajemnica).
  • Poprawiono mikstury leczenia i many.
  • Zmodyfikowano mechanizm pochodni.
  • Dodano autorski system wytrychów i „lockpickingu” oraz system jego levelowania.
  • Dodano drugi poziom trudności w systemie „lockpicking”.

(Dwa powyższe kosztowały mnie ultra dużo pracy. Ale efekt, jak na tego typu mini grę zrobioną tylko i wyłącznie na zasadzie zmiennych wg. mnie jest imponujący).

  • Większość postaci niezależnych pozostających na zewnątrz budynków znikają w nocy. Może to oznacza, że nie które questy można rozpocząć lub zakończyć tylko i wyłącznie w zależności od pory dnia.
  • Dodano autorski system temperatur -> oparty na zmiennych.
  • Rośliny pojawiają się i znikają w zależności od ich preferencji temperatury -> to oznacza, że jeśli chcemy się bawić w alchemię, możemy mieć problem ze znalezieniem danych roślin w różnych okresach zmian temperatur.
  • Zmieniono system tworzenia mikstur: od tej pory gracz może tworzyć mikstury bez kupowania receptur -> ale to może się jeszcze zmienić
  • Dodano mini system wizualny tworzenia mikstur.
  • Dodano nowe rośliny do gry.
  • Dodano nową postać, a może i więcej.
  • System pór roku – ze zmieniającą się grafiką -> oparty na zmiennych, działa niezależnie od systemu temperatur, co daje ciekawy efekt.
  • System pogody -> również oparty na zmiennych, ściśle spójny od pory roku. -> ogólnie dużo rzeczy do poprawy.
  • Mnóstwo mały zmian, modyfikacji i poprawek, których nie sposób zliczyć i opisać.