Minął tydzień od ostatniego wpisu. Bardzo produktywny – zawodowo i hobbystycznie. Przez cały ten czas ostro pracowałem nad wizualną poprawą elementów walki. 5 rano pobudka, prysznic, kawa i praca. Wcześniej każdy atak wyglądał niemalże tak samo i był oparty na podobnym mechanizmie animacyjnym. Teraz dzięki zaimplementowaniu trzech pluginów Yanfly Action Sequence Pack 1,2 i 3 możliwym stało się nadanie bardziej dynamicznych, ciekawych animacji, dodatkowo supportowanych przez mobilną kamerę, która do niedawna była statyczna. Kwestia dotyczy grywalnych postaci jak i ich oponentów.

Drugą ważną kwestią, którą zajmowałem się przez ten tydzień była to całkowita reorganizacja broni i zbroi – łącznie z kompletną zmianą ich statystyk. Balans. To zadanie jeszcze nie zostało sfinalizowane. Jest to straszny złodziej czasu. A także pewna forma rozrywki, ponieważ w pewnym sensie możliwości są nieograniczone i można stworzyć ultra-kosmicznie-niebezpieczne narzędzia zbrodni. Ciągle jednak trzeba pamiętać o odpowiednim balansie. I chociaż gra ma raczej charakter humorystyczny to wymyślanie nazw do 50 broni jest już męczące. Tak jak powielanie pewnych schematów przy ich tworzeniu. Staje się to uporczywe i wręcz odpychające. Na obecną chwilę jest około 300 broni z czego około 2/3 ma możliwość modyfikacji przez gracza co finalnie może dać około 5000 unikatowych broni, ale o tym w przyszłości.

W tym czasie poprawiłem również wiele zanotowanych błędów oraz wprowadziłem mikro balans w nieco mniej istotnych kwestiach.

W nadchodzącym tygodniu zamierzam kontynuować pracę nad „ekwipunkiem” protagonistów. Z całą pewnością nieco mniej intensywnie, ale na tyle pracowicie by móc wypuścić wersję Beta 0.1 najpóźniej w maju.

Pozdrawiam.