Od kwietnia 2017 roku pracuję nad grą pod tytułem Szwaczka Bez Igieł. Cały system oparty jest na silniku Rpg Makera MV i wielu jego modyfikacjach napisanych przez Yanfly – od razu chciałbym wyrazić swój podziw dla zdolności ekipy, która w pełni bezpłatnie udostępnia cały system swoich modyfikacji! – Dzięki! Przygoda, którą chciałbym Wam ofiarować to hobbystyczny twór nieprzespanych nocy i wczesnych pobudek. Projekt realizowany jest w celach humorystycznych, rozrywkowych i czaso-zabiciowych. Gra jest nieodpłatna i zawiera materiały, których autorem nie jestem – głównie chodzi o niektóre utwory muzyczne i elementy graficzne. Ponieważ na początku mojej przygody z RPG Makerem nie planowałem publikacji tego przedsięwzięcia, toteż nie przyszło mi do głowy aby śledzić i notować skąd jakie materiały pochodzą, dlatego z góry dziękuję wszystkim nieświadomym współtwórcom tego projektu. Obiecuję zawrzeć w „podziękowaniach” wszystkie elementy, których nie jestem autorem. Jeśli zdarzyłoby się tak, że ktoś nie życzy sobie umieszczenia jego twórczości w tej grze, uprzejmie proszę o kontakt – na pewno zostanie to usunięte.

Szwaczka Bez Igieł to gra RPG, w której dostajemy do dyspozycji grupę bohaterów (nie od razu wszystkich), których musimy poprowadzić jak to w takich grach bywa – zwycięstwa nad ostatecznym złem. Pikanterii całości dodaje możliwość rozwiązania wielu zadań głównych jak i pobocznych na kilka sposobów, które w konsekwencji prowadzą do zupełnie innego finału i mają duży wpływ na rozwój samej fabuły (o ile tutaj można mówić o fabule). Postacie jakie spotykamy i ich problemy, które próbujemy rozwiązać zdają się być dosyć chaotyczne, lecz nie odbiegają one od logicznego toku rozumowania (a tak przynajmniej wydaje się autorowi) oraz przybierają bardzo zróżnicowaną formę – od odkręcenia słoika po ubijanie gigantycznych jaskiniowych golemów. W trakcie gry pojawia się wiele nawiązań do polityki, dylematów moralnych i poprawności politycznej – wszystkie o zabarwieniu humorystycznym – dosyć specyficznym, niekoniecznie pozytywnie odbieranym przez różne środowiska. Dlatego przed włączeniem gry zaleca się „wyluzowanie”, załączenie w mózgownicy zdystansowania oraz zrezygnowanie z wszelkich prób zrozumienia treści, ponieważ powstawała na bieżąco bez uwcześniejszego planowania, bądź też znajdują się aluzje do życia prywatnego autora.

W trakcie gry, gracz musi zadbać o odpowiednie zaopatrzenie ekwipunku w mikstury, magiczne przedmioty i epickie uzbrojenie – wszystko po to aby oczywiście odnieść zwycięstwo. Nie zabrakło również starożytnej magii, leczących kapłanów, alchemii zdolności specjalnych indywidualnie przypisanych do… Każdej postaci, które są uniwersalne i posiadają swój unikalny system moralny i etyczny, który przejawia się w zabawno-żenujących dialogach.

Projekt obecnie jest w końcowej fazie Alpha, a to oznacza, że chwila moment przeobrazi się w wersję Beta – gotową do testowania.

Wszystkich chętnych do zainteresowania się grą zapraszam do subskrypcji tego bloga. Nowości będą pojawiać się w kolejnych wpisach bloga.

Pozdrawiam.